onsdag 23 januari 2013

pack up all my cares and woe.

Jag ägnar fritiden åt att packa ihop mitt hushålle, och påminns om att Syster Liten hjälpte till att packa - och märka - lådor förra gången. Jag har snart packat ner hela mitt bibliotek och börjar få slut på lådor. Undrar stundom hur man orkar syssla med sånt här hela tiden. Så hör jag ett plopp när en droppe till faller ner från taket, och så orkar jag lite till. Det slutade droppa efter ett par veckor förra gången, men i söndags började det på nytt, den här gången lämpligt nog från lampan. Fastighetsskötarna sa det vanliga: låt det droppa, eventuella elchocker går på självrisk.

Snart börjar de riva ut golv och tak. Då måste jag vara ute härifrån. Fastighetsförmedlaren ringde i alla fall och meddelade att han och ägaren hade bestämt att jag inte behöver betala hyra för februari, trots allt. Han var noga med att poängtera att de har all rätt i världen att begära hyra trots att jag p.g.a. saneringen inte skulle kunna bo kvar här även om jag skulle vilja, men av sitt hjärtas stora godhet låter de det gå. Och jag somnar gott varje kväll omsluten av den varma tanken på att det finns sådan givmildhet här i världen.

Inga kommentarer: