torsdag 10 december 2009

jullov och all denna finska.

Efter morgondagens tyskatent & sista juluppträdande (finaste på hela köråret: veteranernas julfest) har jag tänkt ta jullov. Det jag ser fram emot just nu framom allt annat är att komma hem till mitt svenska liv. Igår när jag traskade hem efter konsertjatkot kändes min tillvaro helt hopplös. I princip hela mitt sociala vasaliv numera går på finska. Och det funkar inte. Det har inget med umgänget att göra. It's not you, it's me. Jag är ingen rolig person på finska. Jag är ingen kunnig person på finska. Jag är ingen nyanserad person på finska. Och jag är ingen hel person på finska.

Så kära tomten, i julklapp vill jag ha antingen svenska vänner eller en injektion finska rakt in i ryggraden. Det är väl inte för mycket begärt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ställer upp!
En kuitenkaan!(eller nått)
/Sam

delpheena sa...

lite dubbla budskap där, du... förresten har jag väl ingen nytta av en vän mitt ute i ishavet.