torsdag 7 oktober 2010

konspirationsteori.

Såhär är det: när man kommer uppför trappan i dethär huset så finns det en slags aula, där det finns några stolar som inte har så stor uppgift i livet utan bara flyter omkring och existerar. Oftast brukar dedär stolarna befinna sig precis framför min dörr och blockera ingången till större eller mindre grad. Jag har alltid trott att det bara råkar sig så, men i och med det kaos som har uppstått av den pågående rörinstalleringen har det dock blivit tydligt att det är nåt skumt på gång. För tillfället blockeras dörren av sju och en halv stolar, en resväska, en kudde, ett rör samt en säng - det kan ju inte vara ett sammanträffande. Speciellt eftersom de tre dörrar som omger min dörr (varav bara två syns på bilden) alla går till rum där ingen för tillfället huserar och som därför används rätt sällan. Ifrågavarande möbler kunde därför få ha sitt marthamöte ifred utanför någon av dessa dörrar utan att någon skulle störas av det i någon större utsträckning. Men nej, alla vill hengailla vid min dörr. Vad historien inte förtäljer är varför just den är så attraktiv. Några teorier?

1 kommentar:

Anonym sa...

Uj, uj vad som kan hända när man jagar dammråttor! Btw jag ser ljuset! Snart är det röriga jobbet gjort.
/m