måndag 10 januari 2011

mellandagsrea.

Jag och mamma åkte till grannstaden i norr idag för att mellandagsrea oss lite. Inte för att det är mellandagar mera. Men å andra sidan så blev det hemskt lite reashoppande också, så det passar väl bra. Däremot köpte jag en sommarkappa, till normalpris. Nu kanske ni tänker "Sommar? Tror du verkligen att det nånsin blir sommar igen?". Och jag förstår er. Det gör jag verkligen. Men David Hume må säga vad han vill; för att kunna fungera i det dagliga livet måste man nog ändå förmoda att tillvaron är underställd ett visst mått av kausalitet, så det lär nog bli sommar förr eller senare igen. Det brukar ju det. Så tills motsatsen bevisas, får vi nog väl anta att det går så igen.

Jag köpte också en hoper nya tuschpennor. Det har blivit min nya grej: när jag åker nånstans, köper jag nya tuschpennor. Det där nånstans är relativt; ett par gånger har det hänt att det betytt Jakobstad. Nu borde jag bara fixa nån smart och översiktlig förvaring åt pennorna, så att jag inte alltid förvarar dem utspridda över hela vardagsrumsbordet, vilket hittills ofta varit fallet. De trivs liksom där.

1 kommentar:

Anonym sa...

dock tycker jag vi ska hoppas att sommaren blir så varm att vi aldrig behöver sätta kappor på kroppen. Våren däremot kan vara lite småkylig och mysig... men sommaren - nej den ska vara varm och skön och framför allt - LÅNG. (knack knack, ta i trä)


/jen