onsdag 19 oktober 2011

säg mig vilka böcker du läser och jag ska säga dig vem du är.

En enkät där man svarar på frågor utgående från titlar man har i bokhyllan? Why, yes! (via Dark Places)

Hej! Hej Nostradamus!
Vem är du? Emma*
Hur önskar du att du kunde vara? Korten på bordet.
Vad gör du helst en ledig dag? Tillsammans är man mindre ensam.
Beskriv ditt favoritdjur? Världens bästa påhitt.
Hur ser du ut? I never knew there was a word for it.
Beskriv ditt humör i dag. Du begriper ju ingenting.
Vad är viktigast i ditt liv? Amo, amas, amat... and all that.
Vad är helt oviktigt för dig? Eating animals.
Beskriv en plats du trivs på. Quivira.
Beskriv något du tycker är vackert. Before Sunrise and Before Sunset.
Vad längtar du mest efter just nu? Substans.
Vad längtar du inte alls efter? Finska vinterkriget.

* Okej, jag medger: jag fuskade lite här. Jag har faktiskt inte en fristående Emma i bokhyllan, bara som en del av Jane Austens samlade verk. 

Inga kommentarer: