fredag 9 december 2011

storleken har ingen betydelse... men miniatyrer är ju så förmårrat söta.

Idag har jag bakat miniatyrjulstjärnor med äppel/kanelsylt. Det känns som det mest revolutionerande jag har gjort på länge, faktiskt. Om man vill ha julstjärnor, men ska servera sex andra sorters kakor också*, så kan de ju kännas lite stora. Så då kan man ju helt enkelt ta och skära degen i fyra bitar. Äppelsylten kom sig mest av att jag stod i affären och höll i en burk plommonsylt och tänkte att men vad i hela friden ska jag göra med all sylt som blir kvar efter baket? Att äta det med glass och majonnäs är ju ingen hit**. Då är det mer sannolikt att jag äter äppelsylt. Och så... och så blev det.

* detta är bara ett hypotetiskt exempel. jag ska bara gå på knytkalas, jag ska inte själv ha nåt spektakulärt taberras.
** true story.

3 kommentarer:

Anonym sa...

de var väldigt goda. /p

Anonym sa...

Vi kommer väldigt gärna på taberras till dig någon gång, i synnerhet om det är spektakulärt :)

A-M

delpheena sa...

haha, ska fundera på saken ;)