tisdag 3 januari 2012

detta har hänt:


Först var det jul. Jag gick till jobbet och spelade aderton partier Kungen enbart före förmiddagskaffet. Sen åkte jag hem till mina föräldrar och åt lutfisk och choklad och byggde väl duplo och pelade nåt pel och lekte med nåt barn. Och så julkyrka, där syster liten undrade om det är politiskt korrekt att nämna tomten i en predikan och där vi enligt uppgift sjöng så vackert att åhöraren nästan trodde att hon var i himlen - nästan, märk väl. Och så mera julmat på det och mera barn och sen julklappar, mest exotisk bland dem säckpipan.

Och sen ett par dagar med mera mat och mera släkt och mera duplo. Snön lyste med sin frånvaro och vi spelade "det där spelet där Angry Birds är med" (schack).

Och sen var det dags att jobba igen, och så var det mera släkt och mera mat, och lite romkom, och arga kunder och arga fåglar, och försök att fylla en säckpipa med luft. Och mera mat och mera släkt och mera choklad. Och plötsligt blev det ett nytt år som började väldigt liknande det förra, med mat och släkt och sen den första vardagen, en niotimmars arbetsdag. 



Och sen gick jag hem, kokade en skål pasta och åt den med pesto och fetaost i min ensamhet framför ett avsnitt Community eller fem och tänkte att det är förvisso hemskt kiva med all mat och all släkt, men det är ändå ganska skönt att det bara är jul en gång om året.

Inga kommentarer: