onsdag 25 januari 2012

a jab a day keeps the hepatitis away.

När vi skulle till Korea i somras behövde vi vaccineras mot hepatit. Det är tre sprutor, och den sista ska tas ungefär ett halvår efteråt. Av diverse orsaker (läs: jag är glömsk och lat) tog det sisådär tio månader, men idag var den stora dagen inne då jag fick min sista injektion. 

Spruterskan: Man kan ju bli lite stel i armen av det här, du har väl inte planerat att göra några vidlyftigare fysiska övningar idag?
Jag: Jo, jag tänkte faktiskt gå på ett gympapass.
Spruterskan: Men typ pilates eller nåt sånt, du ska väl inte typ boxas?
Jag: As a matter of fact...

Varpå hon påpekade att det kan ju hända att jag blir stel i armen först imorgon. Med tanke på hur gracilt jag rörde mig förra veckan, efter att jag varit på mitt första boxningspass, är det knappt så jag kan bärga mig att upptäcka hur trevligt det blir när man blandar vaccinstelhet och träningsvärk. Det är som the perfect storm.

Inga kommentarer: