måndag 16 april 2007

uppdatering av läget (igen).

(Klumpuppdateringsinlägg sisådär högst en gång i veckan är det nya blogga-flera-gånger-om-dan)

Syster med man var i landet i två veckors tid. Det var underbart att se dem igen, senast var i augusti, och det känns länge sen. Under några påskdagar var hela familjen tillsammans; det händer inte ofta. Vi hann med exempelvis villabesök, skogsvandring, hamansöronbak, shopping, spel, musicerande samt sightseeing i Åbo och Helsingfors, men tiden går ändå fort då man har roligt...

Jag har dock blivit botad från min resfeber. Efter att ha spenderat i snitt en dag i veckan hemma i lägenheten de senaste veckorna känns det skönt att kunna bara vara här också. Det är trots allt mitt hem just nu; och det är trots allt inte så länge till jag kan sitta i mitt fönster, jag sa upp lägenheten idag.

Sist, men sannerligen inte minst, har jag också jobbat lite på kandidatavhandlingen (att det betyder att jag har skrivit cirka fem rader kan vi ju prata lite sådär halvtyst om).

Inga kommentarer: