tisdag 10 juni 2008

apati.

Först tänkte jag måla en tavla av Stålmannen. Sen tänkte jag börja på med att göra ett album av senaste år. Men sen började jag titta på bilder och inspirationen tappades bort nånstans där bland alla dessa minnen. Så nu sitter jag och bloggar istället, utan inspiration det också.

Ledig dag idag. Senast jag hade en ledig dag, det vill säga i förrgår, söndag, kraschlandade jag och sov bort hela dagen. Jag hade tänkt vara mer produktiv idag och har faktiskt gjort det jag hade planerat att göra, nämligen skicka hela två mejl, men förutom det ligger det ett täcke av apati över hela min tillvaro, på något sätt. Igår var jag inte på födelsedagskaffe hos min farbror, för han slutade fylla år när han var tjugotre, men vi åt tårta i alla fall och åter(?)upplevde krigstiden, då de steg upp fyra på morgonen för att hinna slå höet i rian innan alla andra dagliga bestyr skulle tas hand om. Och här sitter jag.

Inga kommentarer: