torsdag 26 juni 2008

lägenhet, sångböcker, leksaker och mejl.

I morse klockan halv tio, efter att jag just räknat igenom kassan efter att ha fått ut kassasammandraget (vi har haft nåt mysko halvt strömavbrott tre dagar i rad så att det inte har gått att kånnekta till servern, helskumt) ringde min telefon. Halv tio, vem ringer mig då? tänkte jag, kanske ringer de äntligen om min nya telefon* som jag beställde för sisådär en månad sen och som jag ännu inte fått? Nej, så roligt ska vi inte ha det. Det var ännu roligare: jag fick erbjudande om två lägenheter i Vasa, så imorgon ska jag gå och titta på dem. Hurra. Jag drömmer gardiner och bokhyllor och småpet just nu, och har ett års inneboende inredningslängtan att få utlopp för. Tjohej. Som om inte ledig dag gjorde morgondagen tillräckligt seframemotelig.

Och så är det ju andra semifinalen ikväll och jag vill så gärna, så gärna att Spanien ska få vinna alltihopa, men en av årets största modetrender är ju 'Ryssland vinner allt' så man kan ju inte vara alltför optimistisk. Jag är glad bara jag orkar hålla mig vaken. Jag är fortfarande trött, och rådet jag fick av den kokkolensiska optikern som jag sprättade iväg till på min senaste lediga dag, nämligen att ha på mig glasögonen oftare, känns som om det skulle ha motsatt effekt.

Sen har jag sökt en sångbok och valt mellan disney-musikal och pop-rock; valde den senare (den hade ju Hallelujah; och Ben's Brother!) och lekt med mammas och pappas nya leksak (de kåpipejstade Bror Stors inköp av systemkamera) och mejlat min creative writing-professor och sagt att tyvärr kan jag inte komma och möta henne vecka 30, men för all del kan jag väl mejla min story till nån finsk amazing writer och översättare. Så att sånt.

* Ett meddelande åt dem som hört mig göra mig lustig över det att den svarta heter grön och den gröna som jag ska få heter gul, och nu tänker "den är ju visst gul": jo, den ser ju gul ut på bilderna, men den ser grön ut på riktigt. Sådetså.

Inga kommentarer: