fredag 22 augusti 2008

inredningsprojekt, del ett.

Nu börjar min lägenhet se någorlunda presentabel ut; åtminstone om man ser den från en viss vinkel. En del av mina inredningsprojekt är också på plats. Till exempel detta, min släkttavla. Egentligen ville jag ha en massa svartvita foton i egna ramar, men en hyreslägenhet sätter ju vissa gränser för hur många hål i väggen man kan göra. Så det fick bli ett collage av inskannade gamla bilder i en stor ram. Efter lite velande hit och dit och och testing testing och dopp i vattenpottar (tavlan, inte jag) hänger den nu på väggen ovanför pianot och ser så fin ut så! Förutom en fin väggprydnad har jag också fått en icke föraktlig släktkännedom på köpet; där finns sex generation representerade, från Janne & Kaisa Johanna till Emma Charlotta (ser ni vem som är vem? ;))

1 kommentar:

Anonym sa...

Den var häftig! Tavlan alltså! Bra botemedel mot rotlöshet. Nu är det då en sak kvar som borde fotas, din nya frisyr!

A-M