fredag 22 augusti 2008

jonas hassen khemiri.

Igår tittade jag på Babel Special, där Jonas Hassen Khemiri bland annat berättade att ett uttryck han använder för mycket är "det finns en dimension av..." och jag tänkte att om det finns någon jag alltid blir lite starstruck och groupiesque när jag ser eller hör eller läser eller träffar* så är det Jonas Hassen Khemiri. Och idag råkar jag surfa in här och läser när Jonas Hassen Khemiri skriver om den stad som Syster Yster flyger till imorgon och kan inte sluta skratta åt Om Kairo vill skryta med sin sfinx så svarar New York: Get a nose job.

* Jamenvisst, det händer ju jätteofta! Åtminstone en gång. Där satt vi, i varsin ända av ett auditorium, han längst framme på scen, och jag längst bak inknycklad i en rad mellan två tjocka tanter med turkosa stickatröjor och pärlhalsband, och han såg åt mitt håll och jag kände att vi hade en connection, och jag är övertygad om att han kände precis samma sak.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jonas är en drömkille!!!
I have met him once and completely fell in love...
there is something about him, dunno what it is, maybe his way of talking, but he is fantastic and mycket snygg också!!!
hope to meet him soon again...
have u seen him often?