onsdag 14 oktober 2009

jag har en plan:

Nä, hörni, nu tycker jag att vi gör såhär att vi skickar in våra tio gradusidor (eller fjorton, om man behagar räkna titelsidor och bibliografier och grejer) och tar ledigt en sisådär tio dagar, drar hemhemåt, säljer juveler några dagar och förtjänar storkovan*, sen samlar ihop varenda familjemedlem vi har och drar ner till huvudstadsregionen och slösar lillkovan och går på bokmässa och Picassoutställning och Svenska Teaatteern och våldgästar Sibbovargarna.

Förresten tror jag att rörrenoveringsgubbarna försöker förgifta mig. Det luktar så, som att de skulle stå utanför min dörr med en enorm tuschpenna och bara "du känner dig sömnig". Och så hoppas jag att dom har rörrenoverat min lägenhet när jag återvänder. För den här gången i alla fall.

Förrestenigare så om nån vill veta har min gradu arbetsnamnet The Horse, the Howl and the Hatchet. Nature Representations in Ronia, the Robber's Daughter and The Hatchet. Ni vet att jag är en sucker för allitterationer. Fast den ska nog inte heta det sen. Jag har i alla fall kommit vidare från arbetsnamnet It's Not Easy Being Green (och nu hoppas jag att ni alla fick frenditassociationer också). Nåja.

* Vad är en kova? Var går gränsen mellan storkovan och lillkovan?

4 kommentarer:

Anonym sa...

fint att de tio sidorna är redo
/m

Anonym sa...

Jag ser fram emot våldgästandet med skräckblandad förtjusning!!

A-M

PW sa...

Fina planer!

PW sa...

Nu har jag också tillräckligt med biljetter till bokmässan!