torsdag 29 oktober 2009

sånt jag skriver när jag borde skriva annat.

Jag fick just ett mejlerbjudande om glögg och pepparkakor. Och jag som stod och nöp* i ett paket glögg häromdagen men lämnade det på butikshyllan med ett strängt, "Nej Emma, inte i oktober!" till mig själv. Fast snart är det ju november.

Jag har blivit utkickad ur min lägenhet och sitter därför i skolans datasal och gör ingenting. Nåja, utkickad och utkickad; de har stängt av vattnet och avloppet, det innebär i praktiken utkickad. Man kunde ju tänka sig att man kan göra vettiga saker här också, men just nu händer det inte. Lite koncentrationssvårigheter, lite motivationsproblem. Vilket jag förstås inte skulle ha om jag var hemma. Så allt är rörgubbarnas fel, really. Det kom en rörgubbe** och ringde på min dörr i morse och frågade om jag släppte vatten. Det tyckte jag var lite lustigt. Det kan ju syfta på lite ett och annat. Också för att om det var jag som 'släppte vatten' så skulle jag nog inte berätta det, för då måste man betala 3000 euro. Och några såna pengar har jag inte i madrassen, åtminstone inte senast jag kollade.

Nåja. Jag har suttit och surfat runt för att försöka hitta kritik av min primära teorikälla (se, inte bara ingenting!), fast jag har inte hittat något (eh, okej då, ingenting). Det måste ju betyda att han är allvetande och helt oemotsägelig. Typ. Bra, hörni. Nu går jag och äter.

* Jag tyckte det var lite lustigt att åtminstone 3 av 4 wikströmska damer använde just ordet "nöp" i den kontexten under vår kulturhelg. Fast inte om glögg då. Just saying.
** Jag använder här ordet 'gubbe' i väldigt vid bemärkelse, jag tyckte jag kände igen honom, så jag misstänker att han gick i högstadiet på samma gång som mig, troligen nån klass under.

7 kommentarer:

PW sa...

Nå så länge de wikströmska damerna inte använder "nöp" och "gubbe" i samma kontext.

Anonym sa...

Fast det är ju en alldeles strålande idé!

A-M

fanny sa...

jag antar att jag var den som inte använde ordet? :D hoppas iallafall.

J sa...

har jag rätt om jag påstår att någon "släppte" förbjudet "vatten" i D-trappan?? Najs hot om att man måste betala 3000 euro om man gör det och sedan är det en gubbe (okejokej en ung gubbe) som måste dörrknacka för att få reda på vem det var?? Haha, skönt system!

delpheena sa...

f, jo det var dig jag var osäker på... ;)

z, inte i trappan kanske :P men tydligen var det nån som gjorde det. vet int om det var lika farligt igår dock, de ger mig papper med lite olika grad av varning på för varje gång så kanske det bara va typ 30 euros farligt igår.

J sa...

höhöhö... nu vrider vi på ord hela tiden, men det blir ju såklart aldrig tröttsamt :) jag menade ju naturligtvis inte att själva "vattnet" skvalade i den fysiska trappan... isf skulle jag (om jag varit dörrknackare) riktat in mig på manliga inneboenden, det funkar enklare för dem... iaf i min diskriminerande värld. fast ett aber... vilka efternamn är manligare än andra?

delpheena sa...

jag sku ju ha gått enligt principen "N. Holm" betyder Nils, fast jag vet ju att de int stämmer.