fredag 16 juli 2010

jos ei nyt osta, niin tuleeko sitä koskaan ostettua?

En aspekt av att jobba sista sommaren på ett ställe är en viss känsla av att man borde passa på innan det är försent. Delvis* till följd därav införskaffade jag tidigare i somras den här ringen, som heter "Swimmer" eftersom den föreställer en gubbe som simmar. Fast det är tydligen öppet för tolkningar; en kollega tyckte att det mer ser ut som att gubben drunknar, och en vän uttryckte sin åsikt i termerna "en gubbe som simmar? Höh! det var det löjligaste jag nånsin hört!". Anyway. Nästa projekt som låg på var att skaffa ett par nya glasögon, företrädesvis i någon färg eller form som ger ombyte som förnöjer. Från början funderade jag på Ray-Ban Clubmaster, men konstaterade att jag ser ut som en clown i dem. Så nu väntar jag med spänning på att ett par blåa New Wayfarers ska anlända istället!

* Anförskaffandet föranleddes också delvis av att en del fina människor var så rara och ville ge mig en examensgåva, och delvis av en önskan jag hyst en längre tid om att nångång få äga ett Björn Weckströmskt gubbsmycke.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nice fill someone in on and this mail helped me alot in my college assignement. Thanks you for your information.