tisdag 17 april 2012

den ena heter kalle, den andra eugen.

Hej, jag lever. Gör ni?

Med anledning av en systers och svägerskas födelsedagar packade vi i helgen in diverse familjemedlemmar, madrasser och krokodiler i ett par bilar och drog iväg till Åbo. I bilen ägnade vi oss till exempel åt att leka kurragömma och öva på avstavning av ordet solglasögon. I staden tillbringade vi tiden mest med att äta; raclette och indiskt och hotellfrukost och tårta och en och annan karamell. Och så hengaillade vi på det där stället med grisankan, simmade och åkte vattenrutschbana och hittade på egen vattengymnastik och åkte ferrari och gick omkring och kände oss oanständiga. Och så gick vi nu på stan och jag köpte en alldeles splendissimatisk klänning till vårens festligheter* och också en tuschpenna eller två. Och så träffade jag ett par gamla vänner och så spelade vi wordfeud och så for vi hem.
Mat.

* well, festlighet, i alla fall. om nån vill bjuda mig på andra festligheter är jag färdigt ekiperad och redo att ställa upp.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad var Kalle o Eugene?
/m

delpheena sa...

Två små fåglar satt på en gren
Den ena heter Kalle, den andra Eugen
Flyg iväg Kalle, flyg iväg Eugen
Kom tillbaka Kalle, kom tillbaks Eugen