onsdag 19 september 2007

flum om senaste tiden.

Allt ar ju relativt. Jag loper i alla fall ingen risk att kastas ut ur landet for att min rygg bara tillater mig att ligga med benen i vadret sa att jag missar alla obligatoriska lektioner medan min femariga son borde foljas till skolan etc. Sa livet ar helt bra, kan man saga. Jag har spenderat morgonen med att renskriva dikter som ska lamnas in imorgon, och bs:a om det finlandska inbordeskriget som bakgrund till min lasupplevelse av en ungdomsbok som utspelar sig under amerikanska frihetskriget. Apropa bs, sa spelade jag det haromdan (det dar de spelar i How to lose a guy in ten days, ni vet :P), jag vann och raddade darmed till de andras (las: Jordan) strategi totalt. Strategi? Ha, jag skrattar strategi rakt upp i ansiktet! Vi spelade ocksa president ("you're cheney!" "that's not a very nice thing to say to somebody") och apples to apples, vilket var roligt (finns det hemma? man har ett kort med ett ord pa och sa ska man valja ett kort som man tycker motsvarar och sa ar man alla domare i tur och ordning... bra forklaring, jag vet. Men det paminner lite om rappakalja bara att man inte hittar pa saker sjalv.). Och Shantel har flyttat ut, btw, sa jag det? Det har ar sammanhangande sa det forslar... Jo, hon tankte ju flytta, men sen gjorde hon inte det, och sen skulle hon mittiallt flytta i allafall till helgen, och sen flyttade hon samma dag i alla fall. Men hon kom och gjorde Play Doh pa vart floormeeting igar iallafall, antar val att Suzanne och hon kanske lyckas vara vanner i alla fall. I helgen sag jag min forsta "fotboll"smatch, det var kallt som i Finland och jag forstod inte sa mycket mer an att en har bollen och alla andra tacklar honom. Men det var roligt i alla fall. Fore det var Suzanne, jag & Kylie ut och at med Suzannes mamma & syster Becca (det var ju family day). Kinesiskt, min fortune cookie berattade att min familj kommer att vara viktigare for mej an nagonsin det har aret. Naturligtvis, det ar ju darfor jag spenderar sa mycket tid med dem for tillfallet. Pa fredagen var Suzanne, jag, Jordan & Greg och tittade pa Second City, det var hysteriskt roligt och absolut vart pengarna. Efterat gick vi till Jaleesas rum (hennes rumskompisar har flyttat ut, sa hon har rummet for sig sjalv for tillfallet... sa hon skulle ha sleepover atm med Mercedes & Joreesa (?)) och spelade Catch a phrase, en blandning mellan paaro-spelet och alias. Och sa larde jag mig Souldja boy dansen nanstans daremellan ocksa. Vi var pa nat fotbollsparty sen pa lordan ocksa men det sog ganska brutalt, mycket folk, men ursakta, jag behover lite mer intellektuell stimulans an quarterbacks & cheerleaders :P (inte alls fordomsfull) Ja-a, det var en sadar lagom sammanhangande sammanfattning av mina senaste dagar. Tror jag.

Inga kommentarer: