onsdag 13 maj 2009

kommentar till min schlagertippning.

Jag tippade 6/10 rätt. Om det har jag att säga följande:

Angående de som inte gick vidare, så låg Montenegro hela tiden på gränsen och den totala avsaknaden av scenshow avgjorde saken (hade de inte råd att skicka fler människor?). Att Vitryssland inte gick vidare är fortfarande förvånande. Andorrapop brukar inte gå hem. Och i och med att det är tveksamt om Bulgarien sjöng en enda ren ton under hela låten är det väl ingen som precis sörjer att deras resa fick ett abrupt slut.

Angående de som istället gick vidare tyckte jag att både Island och Israel gjorde sig mycket bättre live än som förhandstitt och väl förtjänade sin finalplats. Men nog var jag ändå förvånad att både Malta och Island gick vidare. Sen var det ju kul att Portugal gick vidare också.

Själv röstade jag på Sverige och Makedonien.

I övrigt kan jag bara säga att jag saknade Thomas Lundin, att programledarna var ungefär lika bra som Bulgarien sjöng rent och att Sveriges låt var sämre nu, utan de förinspelade operakörstämmorna, fast Christer Björkman sa att man inte skulle höra någon skillnad. Dessutom kan jag berätta att jag lite vill börja sjunga "you are gold and silve-er" (á la Pop! Goes My Heart) i Schweiz låt, men det ska inte tas som nån kritik av låten i sig...

Inga kommentarer: