tisdag 19 maj 2009

flit.stud.

Man skulle kanske inte tro det, men jag är faktiskt inte bara hängiven schlagern, jag är rentav löjligt hängiven mina studier också, tycker jag. Jag har för all del inte speciellt mycket att göra för tillfället i den vägen (eh, om man inte räknar dendär danskatenten jag har om ett par timmar), de flesta kurser är slut och sommaren hägrar. Så vad gör Emma då? Jo, jag slog till och beställde ett bokpaket innehållande enbart (I repeat: enbart!) gradulitteratur och nu har jag läst över hälften av den ena boken (Richard Louvs Last Child in the Woods: Saving Our Children from Nature-Deficit Disorder, för övrigt mycket intressant och mycket skrämmande; lite som att titta på detdär matprogrammet Jamie Oliver gjorde i brittiska skolor, då eleverna inte visste hur en potatis såg ut). Dessutom har jag anmält mig till en kurs i litteraturvetenskap som inte var helt gratis. Den ska jag gå främst för att jag har nytta av den i mina studier. Det har ingenting alls att göra med att den heter "Harry Potters ursprung" och att jag är en nörd. Okej, lite då. Men kursen handlar om centrala begrepp inom barnlitteratur och barnlitteraturforskning så visst har den anknytning till gradun också. Sådetså. Med anledning av den kursen har jag ansett det nödvändigt att läsa om hela bokserien och har just läst ut den tredje (min favorit). Och faktiskt upptäcker jag fortfarande nya saker. Jag kände bara att jag ville berätta det, ifall nån tror att jag går och latar mig hela dagarna.

Inga kommentarer: