onsdag 16 mars 2011

guldsoffor och pastaälgar.

I måndags fick vi reda på att tisdagsföreläsaren var sjuk, så vi skulle ha distansstudier. Tanken var att vi skulle jobba vidare med våra bloggar, som fungerar som inlärningsdagböcker för kursen:* kommentera på de andras, fixa lite länkar, skriva nåt inlägg. Blogga, alltså. 

Så mamma och jag hoppade i bilen och körde till Tammerfors. Efter en del oplanerad sightseeing i centrum, nån u-sväng och nåt missat rödljus kom vi fram till ett hotell där vi spenderade natten så att vi pigga och nytra skulle kunna stå och köa utanför IKEA när de öppnade på morgonen. Hotellet var ungefär det billigaste vi hittade sådär i en handvändning, och var sådär spartanskt inrett med kristallkronor och guldsoffor i bästa barockstil. Några Billysar och Mulig och pastaälgar senare stack vi sen hem igen. Och alla blev nöjda och glada, inklusive mitt bibliotek som vuxit ur min bokhylla, vilket föranledde utflykten. 

Eller nåja, det återstår ju att se. Just nu är både hyllor och böcker och typ allt jag äger här i världen (alldeles för mycket) utspritt i ett enda kaos av lådar, påsar och förpackningar på mitt lägenhetsgolv. Men de är här allihop i alla fall. Och jag med! Första kvällen i nya lägenheten alltså, snyltandes på nån annans trådlösa nätverk, i avsaknad av el i halva lägenheten. Good times.


* ifall nån mot förmodan är intresserad, kan man alltså läsa om vad jag sysslar med på dagarna här.

Inga kommentarer: