onsdag 17 augusti 2011

en dag på stranden.

Den där dagen när jag inte visste vad jag skulle ta mig till med all tid åkte jag sedermera på picknick ut till havet med en hoper familjemedlemmar, för att njuta av den kanske sista riktigt varma sommardagen. Också för att min mamma hade bakat blåbärsbagels. Bra drag.
Flygmyrorna hör strängt taget inte till kategorin familjemedlemmar,
men deltog trots det i picknicken med fullt manskap och illa dold förtjusning.

Man kunde gräva ner sina tår i den varma sanden.
Vissa av oss grävde också ner våra barn.


Mina föräldrar byggde sandslott.
Deras dotterson var på det hela taget inte lika intresserad.

Han gillade däremot att springa fram och tillbaka
i vattnet. Fram och tillbaka, fram och tillbaka.

Det var en såndär dag när man fattar varför solstrålar kallas
just strålar. Överlag en rätt strålande dag, också.

Inga kommentarer: