fredag 26 augusti 2011

tre barn- och bokrelaterade episoder.

Igår när jag hälsade på barnet som jag är faster åt hade jag med mig en bok, därför att jag hade läst den åt henne när de var här i maj, och hon hade börjat fundera så mycket på hur det egentligen gick med den där räven, och vad gjorde poliserna?

Sen åkte jag och hälsade på barnen som jag är tant åt och kunde konstatera att boken jag gav i ettårspresent åt den yngre, en koreansk bok som sjunger roliga sånger, var en total hit. Hos barnen, i alla fall, mindre så deras föräldrar.

Sen kom jag hem, hade fått ett e-mail från Pottermore, och blev som ett betatestande barn själv och sökte gömt material och handlade skoltillbehör och läste bakgrundshistorier tills jag tvingades säga till mig själv på skarpen att nu går du och sova annars blir det inget lördagsgodis för dig, unga dam.

Inga kommentarer: