måndag 22 augusti 2011

middagsbjudning och birkatips.

Ikväll har jag bjudit en hoper familjemedlemmar på middag. Bara därför att det nu är sån jag är, godhjärtad av naturen och så husmoderlig att jag spricker om jag inte får utlopp för det ibland. Ni vet. 

När de for hem kände jag mig plötsligt helt utmattad. Det är det här livet som arbetslös. Man spenderar några dagar med att göra ingenting annat än att läsa sig igenom hela Sagan om ringen-trilogin, och plötsligt blir man helt ställd om man en dag gör nånting mera aktivt, som att marinera tofu eller inhandla sin egen vikt i frukt.

Jag gav en flyttahemifrånpresent till min syster också och jag hade tänkt ta en bild av den för att kunna skriva ett se-vad-jag-har-gjort-blogginlägg, men det glömde jag bort. Jag kan istället dela med mig av ett Birkatips som ingick där: 
Om du har slut på kaffefilter kan du blanda hett vatten och kaffepulver, sätta en strumpbyxa över huvudet och sen dricka. 

You're welcome.

4 kommentarer:

PW sa...

Jag tycker att du snart borde ta dig söderut på kultur/spa/studie/whatever-besök!

Anonym sa...

Det var en otroligt bra o uppskattad idé du fick!
/m

delpheena sa...

peter, jovars, det låter ju som en helt kiva idé!

Anonym sa...

Dendär boken var världens finaste! Tack Pemsi :D
/L