torsdag 19 december 2013

nittonde december.

Den nittonde december 1843 publicerades Charles Dickens A Christmas Carol för första gången. Det får mig osökt att tänka på Doctor Who-avsnittet A Christmas Carol. Julavsnitt av TV-serier är det bästa jag vet*. När jag brainstormade idéer för årets julkalender tänkte jag i ett skede göra julkort inspirerade av sådana. Den idén stupade på detdär att man borde ha sett dem för att förstå referenserna, och även om jag har utomordentlig smak så kan jag ju inte anta att alla andra också har det. Men jag tyckte ändå att de skulle få vara med på ett hörn. Har ni några favoriter att tipsa om?







* möjligen en överdrift.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den julkalendern sku ha varit EPIC! Kan int du skicka ut holiday armadillo-julkort åt folk i år, snälla?

delpheena sa...

haha, ja, visst sku den? fast kanske bara för typ... vi två. tror de e lite sent att skicka julkort nu, fast mamma fråga iofs om jag hadd några som vi sku kunna ge åt grannarna... ;)