tisdag 5 september 2006

verkligheten tränger sig på.

Great. Reeeally great. Igår var jag till skolan en sväng för att anmäla mig till några kurser, och det kändes helt underbart att gå omkring och titta på alla förstaåringar (fuksit) och veta att jag må vara förvirrad och allmänt inte veta så mycket, men jag är i alla fall inte en av fuksit mera. Så jag gick omkring och log åt min omvärld och solen sken och jag fick spendera tid med min käraste och jag fick sjunga och allt var nu helt enkelt ganska underbart.

Idag börjar dock verkligheten smyga sig på igen. Jag skulle gå och hämta årets klistermärke till mitt studiekort samt den nya kalendern, och jag tänkte att det kanske är en del folk där, så jag gick typ en halvtimme tidigare. Så kommer man till skolan och ser bara bordet där de säljer biljetter till tutustu fukseihin-bileet på onsdag... och en skylt där det står att tyvärr delar de nog inte ut några klistermärken idag, för Oodi är ur funktion. God. Då gick jag till biblioteket, för jag tänkte att jag kan ju i alla fall hämta kalendern... men se det gick ju inte utan årets klistermärke.

På något sätt börjar jag minnas att det fanns vissa aspekter av den här skolan som jag helt enkelt inte tyckte om så värst.

2 kommentarer:

enSam sa...

Haha, vad är en/ett "tutustu fukseihin-bileet"? :D

delpheena sa...

en fest där man ska lära känna de nya studerandena