måndag 19 mars 2007

jätteintressanta underligheter.

(på grund av praktiska orsaker publiceras detta på två forum)

REGLER:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1) jag äger ilkka jääskeläinens skiva vuosisadan rakkaustarina. och det underligaste av allt: trots att jag på en ren intellektuell nivå inser att den är dålig både tekniskt och musikaliskt sett har jag lyssnat ganska mycket på den. (annars brukar jag nog hålla mig till lite mer rumsren musik. faktiskt.)

2) jag har lyckats ta död på en kaktus. jag visste inte ens att det var möjligt.

3) jag har aldrig sett en star wars film. överhuvudtaget har jag sett rätt få av dedär filmerna man 'måste' se, t.ex. borta med vinden, schindler's list och dirty dancing.

4) jag gråter väldigt sällan, men när jag gör det är det nästan alltid angående konstiga grejer. en gång grät jag till exempel för att jag missade FA-cupfinalen mellan arsenal och chelsea för att tv-tidningen angav fel sändningstid. jag kan inte heller minnas att jag skulle ha gråtit till en enda film eller tv-serie, innan jag plötsligt grät floder till ett OC-avsnitt. (fyi: det var INTE när marissa dog, då var jag bara glad.)

5) när jag var liten ville jag väldigt envist inte gå och sova. inte så konstigt, kanske, men detta resulterade i att jag somnade knall och fall på en hel del konstiga platser, typ mitt i trappan eller på sängkanten med huvudet på sängen och fötterna på golvet.

6) lära sig av sina misstag? ha! i varenda engelskaprov i högstadiet fram till det allra sista stavade jag ordet 'beautiful' utan u. i det sista provet tänkte jag skriva utan u bara för symmetrins och traditionens skull, men lät bli, trots allt.

Jag känner typ ingen som inte har blivit utmanad, men jag utmanade syster liten på X3m och nu Sam.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Emma, :)

Okej, jag får väl ta mig en funderare och skriva lite mera i min blog då. Bara för din skull.

/SiD sa...

Men Emma då! hur har du kunnat sänka dej så lågt? (int för att engelsk skumpop är så mycket bättre men..)
(angående punkt 1)