måndag 5 mars 2007

k-rautas marknadsföringsmiss (typ).

Ända sedan jag först såg reklam för K-Rauta på svensk tv har jag undrat över varför man lanserar en butikskedja under det namnet i Sverige. Diftonger är inte en del av det svenska språket och knappt någon svensk kan ens uttala namnet, det kan ju inte vara någon speciellt bra affärsidé. Men okej, tänkte jag, de heter ju så, så det må vara dumt men i alla fall logiskt.

Jag har nu ändrat åsikt. Det är inte dumt, det är urbota dumt. Och nu är det inte ens logiskt längre. När jag åkte förbi nämnda butikskedjas filial i Vasa senast märkte jag att den butiken heter både K-Rauta och K-Järn.

Så varför, VARFÖR K-Rauta?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk om du hade ägnat all tid och din energi som du tillbringar att fundera och reta dig på såndana ting skulle tälja trägubbar istället. Så många trägubbar du skulle ha.
;)
/Sam

delpheena sa...

men du, jag har inte så stor lägenhet att de skulle rymmas ändå, så jag kan lika gärna reta upp mig på strunt.