fredag 16 mars 2007

på min gravsten ska det stå...

I ett plötsligt anfall av förutseende började jag göra lite history of english-läxa, som handlade om eufemismer (i samma veva upptäckte jag också att min blogg tredjeplatsade när man googlade 'eufemismer supa', det var lite konstigt. men en parentes.). Och jag ska komma till saken snart, men först ska jag berätta om ett frendit-avsnitt, där Ross inte vill skilja sig från Rachel, för han vill inte att det ska stå på hans gravsten att han genomgått tre skilsmässor. Varvid Phoebe (förstås) sa, att han kan ju själv välja vad det kan stå på gravstenen, till exempel "Ross Geller - good at marriage! On mine it'll say Phoebe Buffay - buried alive". Efter att nu ha undersökt olika engelska eufemismer för döden, vill jag att min gravsten ska bära texten:

Emma - went into the fertilizer business x.x.xxxx

("become living-challenged" var också ett alternativ.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar när personer i min egen ålder bloggar. Att du sedan är från finland blir så exotiskt att man undrar över finlandsbåten.

delpheena sa...

jag antar att du är ironisk, ALLA i vår ålder bloggar ju.

vad är det f.ö. man undrar angående finlandsbåten?