onsdag 21 mars 2007

rastlösheten hugger i benen.

Jag är rastlös. Jag vill bort, bort, bort. Jag får ingenting gjort och ingenting känns vettigt, viktigt. Jag skulle gå till H&M och köpa en enfärgad t-tröja att måla på igår, och inte ens det lyckades jag med. Färg i tillvaron? Mörkbrunt, svart, grått blev resultatet. Jag behöver en brejk. Veckan efter veckan efter påsk har jag undervisningsfri vecka, jag vill åka bort. Men vart, hur, med vem? Jag kommer ändå bara att sitta och skriva arbeten hela veckan sen i alla fall. Men jag vill inte. Våren var på väg, men nu har den ångrat sig och jag behöver försiktiga solstrålar och leenden och röda skor.

Inte för det, jag har saker att se fram emot. Ikväll är det Stefan Sundström-spelning på Wasa Teater, imorgon date med Twinmind och vår Legolas och på fredag igen till WT för en föreställning av Trollkarlen från Oz. Och nästa vecka kommer S & SH!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Köp en biljett med mig då nu i helgen. :P Skippa den där trollkarlen och häng med ner söderut. =)

delpheena sa...

måste jobba på lördag, tyvärr, så det går inte.

Anonym sa...

Jobba? Var då? Ja visste inte att du hade ett jobb.
Men vart ska vi resa sen då? :P

Hur var Stefan? Lika klämmig som vanligt? =)

delpheena sa...

med guldet och juvelerna.

vet inte. nånstans billigt men bra? ;)

jovars, han var rätt klämmig. lite konstig publik och så, och förvånansvärt likadan låtlista som när vi såg honom för... eh, fem år sen? men riktigt bra ändå.

Anonym sa...

Ah, jobbet i J:stad. Säg att du menade det då. :P

Hitta på något med ryanair då så hakar jag på. :)

delpheena sa...

dublin? riga?