fredag 30 november 2007

sådär apropå brödrostar...


Härommiddagen var jag obetänksam nog att kläcka ur mig: "There's a movie called The Brave Little Toaster?!". Därpå följde en promenad till family video, där man kan hyra barnfilmer gratis, men där var den uthyrd fram tills söndag. What to do, what to do? Wal-Mart kanske har den? Traskar tillbaka till campuset, hoppar in i bilen (när man lyckas öppna dörren... "you need to pull it until you think it'll break, Emma"), hälsar på frälsningsarmén, söker utan att finna. Men Hastings kanske har? Vi frågar en typ som hittar ett uthyrningsexemplar, men endast på VHS. Han frågar en kollega, som inte tror att de har den på DVD, "but it's an awesome movie!". Till slut hittar vi en köpdvd och slår ihop våra pengapåsar för denna lilla modiga brödrost. Det är frysa-ihjäl-sig-kallt ute, men glass låter som en bra idé. Och sen, äntligen (?), är det dags att se på filmen.
"Are you excited?"
"Not really."
"Emma! You should be as excited as when you first were coming to America!"
SÅ bra var den inte. Och meningen "I can't believe my parents let me watch this when I was a kid!" hördes mer än en gång. Men visst, lite epic var den ju. Även om jag inte förstod tillexempel varför brödrosten är titelkaraktär och inte dammsugaren, den elektriska filten, radion eller lampan. (Eller clownen...) Men man (jag?) får tydligen inte ifrågasätta alls, för jag blev shushad varje gång. Vilket ledde till kuddkrig.

Igår var jag & Jordan och lyssnade på blåsorkestern. Sen gick vi till det som en gång var Jordans och Gregs rum och kände avsaknaden av Greg (han flyttade ut igår, till andra tornet) och tittade på Scrubs. Och sen hade John sagt hejdå till sina föräldrar och eftersom hans förslag på aktivitet var att rädda världen, och det på något sätt skulle uppnås genom att jag skulle välja film såg vi på The Princess Bride (som lustigt nog också är från 1987. Parentes slut.). Tydligen finns det en gräns för hur många "trruue loove" man får säga á la "nooo" i Bodyguard. Vilket ledde till kuddkrig.

Ifall någon undrade: jo, min longer paper ska lämnas in om cirka två timmar och jag sitter och skriver blogg. Procrastination är min nya hobby.

P.S. Luciakronan lyser fortfarande med sin frånvaro (no pun intended). D.S.
P.S.S. Pappa: French horn är visst valthorn; och det andra var euphonium, kanske var det det du nämnde? D.S.S.

1 kommentar:

Anonym sa...

märkligt med kronan,även om de öppnat paketet för att jag satte med nåt sött o gott borde det hunnit fram vid det här laget efter drygt tre veckor (skickat 8 dec).
/m