fredag 2 november 2007

välsignade, efterlängtade helg.

Jag vet inte vilket geni som hittade på konceptet helg, men jag citerar Abba och säger "Well, whoever it was, I'm a fan". Aldrig har den varit så efterlängtad som nu. Jag har inga som helst planer; gott så. Nej förresten, sen lunch har jag faktiskt en plan: på söndag kväll ska Kira intervjua mej för nån slags interkulturell uppsats. Jag har på något sätt lyckats bli ämne för åtminstone både Gregs och hennes uppsats; de lär ha bråkat om mej, tills läraren sa att de båda får skriva om mej, as long as you don't overwhelm her. Typ. Men att, det ska bli ganska roligt att läsa vad de har skrivit (är man ego så är man... dessutom är det ju inte bara jag, det är ju Finland). Det är ju ganska intressant också att iaktta två olika sätt att närma sig samma ämne. Kira hade lånat en bunt böcker om Finland från biblioteket samma dag hon frågade mej om det var okej att hon skrev om mej. Greg körde mer enligt principen "So, Emma... is there anything in particular that you've noticed is different here?". Och Aaron, som inte har nån uppsats att skriva, började fråga random frågor som enligt honom var mycket bättre än Gregs frågor. Typ hur är toaletterna i Finland? Annorlunda? aha, spolsystemen varierar... vilket system gillar du bättre? Och så vidare bortåt.

Nu ska jag gå och sova, bara för att jag får och kan och inte har nån som helst skoluppgift som jag borde göra. Nåja, såna finns ju alltid, men inte tills imorgon i alla fall. God eftermiddag.

NY- och halloweenbilder finns btw uppe på pixboxen nu.

Inga kommentarer: