torsdag 6 december 2007

grattis på självständighetsdagen!

"We'll be celebrating independence day on Thursday."
"That's weird."

Jotack, jag hoppas nittioåringen* mår bra. Sådär lagom tills kvällens firande med landsmännen fick jag igår paket (!!), så nu kan vi fira på riktigt med Fazers blå och Pantteri. T-a-c-k, tack-tack-tack, säger jag. Enligt Suzanne, Nikita & Kylie smakar Pantteri mest som hostmedicin, men på ett bra sätt. Typ. Sen tackar jag ju heller aldrig nej till en ursäkt att bära frack (den andra hittills under terminen, jovisst var det ett nödvändigt plagg att ta med).

I övrigt är det mycket 'sista ...' nu, och jag misstänker att de bara kommer att öka vartefter att dagarna går. Jag har en (EN) lektion kvar denhär terminen, och efter 3.20 PM idag har jag ingen alls, då är det bara jullov. Eh, förutom den där ena tenten och den där andra tenten och detdär tiosidorsarbetet och den där portfolion med student learning analysisen och den där poesirevideringen och novellrevideringen och den andra student learning analysisen då.

Men det är ju sannerligen en världslig sak.

* Med jämna mellanrum är det nån som säger att det här är ju ett så ungt land. Jag tycker alltid att det är lite lustigt, även om det förstås ligger något i det. Det är spretigt och tonårstrotsigt. Finland är mera som ett barn som försöker övertyga alla att det är vuxet genom att sitta stilla och bära kostym. Typ.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi firade med våfflor, tittade sen på balen i TV. Du skulle ha sett klänning gjord av slipsar!
/m

delpheena sa...

jaana pelkonens? eller på riktigt slipsar? vi firade med chokladtårta och att titta på matti nykänen-videor på youtube... *harkel* men vi tittade också på lite yle från slottet! (jag var högst besviken på hanna-maria seppälä)

Anonym sa...

riktigt riktiga
/m