tisdag 11 december 2007

väderbekymmer.

Vi har en liten vita-tavlan på vår dörr, där vi kan meddela om vi är hemma eller borta. I förra veckan började jag skriva dubbla budskap á la here - här, food - mat, lyser med sin frånvaro - shines with her absence. Nu har jag övergått till endast svenska. SÅ snart åker jag hem.

Nu hoppas, hoppas jag bara att det blir varmare. Just nu regnar det, och om det fryser på lär campuset stängas imorgon. Enligt vanliga schemat ska jag gå och lämna in min AmNat-portfolio imorgon bitti klockan åtta, ha indiantent 3.10-5 samt lämna in young adult-arbetet och mejla poesirevideringen & student learning analysisen senast torsdag. Som det ser ut nu kunde jag vara klar med alla finals imorgon efter tenten, vilket troligen skulle betyda att vi packade ihop och drog iväg till Kansas City redan imorgon (vilket skulle betyda att John inte behövde vänta här två dagar extra på att jag ska bli klar).

Om campuset stängs imorgon kommer min tent att flyttas till fredag samma tid.

(Troligen blir det så, och sen är det så dåligt väder på fredag att vi inte kan åka då heller och sen missar jag mitt flyg och så kommer jag inte hem till jul sen i alla fall heller. Troligen.)

Jag tycker inte om väder.

Och jag tycker inte om väderkänsliga kansaner.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varför i allsin dar måste man stänga campuset för att det fryser på!? Jag trodde de var vana vid ett visst mått av snö och minusgrader.

A-M

delpheena sa...

det trodde jag också... int vet jag riktigt vad som var kravet för att det sku stängas, nu är det mest blaskigt (men isblask) och campuset är öppet åtm nu på förmiddagen, men skolorna lär ha varit stängda. av någon orsak. vi skulle få ha stängt åtminstone hälften av skolåret om vi var lika pito :P

delpheena sa...

okej, min bekanta i oklahoma skickade denhär länken när jag började gnälla: http://www.wsbtv.com/weather/14819161/detail.html så tydligen var det väl kanske lite värre än jag tänkte mej, men ändå... här är det nu inte så farligt.