tisdag 10 februari 2009

logistiska funderingar.

Jag köpte just en flygbiljett. Igen. Det finns liksom inga gränser. Eller, nåja. Mest är det ju det att jag är så hängiven grannspråksdidaktiken numera att inte ens en åttaföreläsning en måndag morgon i jetlaggat tillstånd kan hålla mig borta. Eller så fick man inte vara borta första gången på en kurs, nåndera, jag minns inte riktigt vilken. Samtidigt vill jag passa på att påpeka att Vasa är en större stad än Kronoby (sic) och ergo borde ha större möjligheter att ordna transport till/från flygfältet annan än sådan som kräver att man betalar ungefär lika mycket som flygbiljetten kostade. Speciellt som "Det internationella Vasa utvecklas och visar vägen för hela Österbotten", som det så vackert heter på flygplatsens nätsida. Som en liten kuriositet - eller en rolig historia för att illustrera hur smart jag är, if you will - kan jag dessutom påpeka att det inte är någon bra idé att promenera hela vägen från flygfältet. Jag kan visserligen inte ta åt mig äran för att ha gjort hela den promenaden på motorväg och allt, men tillräckligt för att inse att det, som sagt, inte är någon bra idé.

Om någon för övrigt har något att säga om nån postkolonialistisk aspekt av V.S.Naipauls Miguel Street, typ som diasporalitteratur eller så, känn dej för allt i världen fri att berätta, gärna i 1000 ord.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du ingen lämplig kusin som du kunde muta för transporten?