torsdag 12 augusti 2010

Gröna Utstyrselfunderingar Som Gick Snett

Jag hade aldrig precis tänkt på det innan, men så fort mina ögon skådade ett par neongröna hängslen på Lindex barnavdelning insåg jag att det är exakt sådana som har fattats ur mitt liv. Döm om min besvikelse när jag idag, efter att omsorgsfullt ha planerat dagens outfit utgående från dem, skulle knäppa fast dem och ena spännet sprättade all världens väg. Så klart blev jobbdagen helt dödligt tråkig, hur bra kan det bli efter den inledningen, liksom?

I andra nyheter från avdelningen "Gröna Utstyrselfunderingar Som Gick Snett" kan också nämnas att min vita spetsklänning som jag i ett inspirerat ögonblick kom på att jag skulle färga grön får fortsätta tillvaron i tillståndet vit och förhållandevis oanvänd. I motsats till sjuttiotalet (eller var det sextiotalet?), då Dylon lär ha varit en stor hit bland diverse nylonplagg med drömmar om ny färg, verkar dagens utbud* av tvättmaskinsfärgningsfärger endast bita på naturfibriga tyger. Och så påstår de att utvecklingen har kommit långt!

* Nu måste jag ju förstås googla Dylon och det visar sig att varumärket fortfarande lever i bästa välmåga. Men byt ut "dagens" till "Citymarkets, Prismas, Halpa-Hallis, bokhandelns och Tiimaris" då, mmkay?

Inga kommentarer: