onsdag 29 juni 2011

praktiken lider mot sitt slut.

Imorgon är det den sista juni. Det innebär bland annat att min kurs i elektronisk marknadsföring tar slut; men inte förrän vi har en sista kursdag. Den kommer högst troligen att spenderas främst med att dricka kaffe och äta bulla, men enligt uppgift ska vi också visa upp vad vi har gjort under praktiken. 

Detta har lett till att jag har gjort mer på webbsidan de senaste dagarna än jag har gjort under resten av juni sammanlagt. Typ. 

Igår spenderade jag till exempel några timmar med att mentalt peppa mig själv till att ringa till ett företag och fråga efter lösenord till deras bildbank. Sen när jag på en spektakulärt krasslig finska hade tagit mig igenom det samtalet, spenderade jag några timmar med att söka efter nämnda bildbank. Sist och slutligen gav jag upp och mejlade för att fråga den dumma frågan var den fanns. Det visade sig att det inte sen heller var en så dum fråga, snarare dumt av personen som gav mig inloggningsuppgifterna att inte också upplysa mig om att nämnda bildbank fanns på nån random underdomän.

Så idag har jag suttit och knåpat ihop en banner (eller två, man är ju flerspråkig) till en kampanj som pågår just nu. De blev inte så värst fina. Eller, snarare: deras färger följer inte riktigt den övriga färgskalan på sidan. 

Anyway. Det jag egentligen hade tänkt skriva var att om ni också vill titta på vad jag har gjort under praktiken, så hittas Öström Ur Guld Optik Ab:s webbsida än så länge här. Jag tar gärna emot kommentarer. Dock vill jag poängtera att sidan ännu till högsta grad är under konstruktion, så om du till exempel tänkte kommentera att finska delen av sidan i princip totalt saknar vettigt innehåll är det inte värt besväret.

Inga kommentarer: