söndag 12 maj 2013

även poängsättare ska poängsättas.

Jag har nu som förberedelse inför den kommande veckan sett igenom alla delar av det svenska och finlandssvenska införprogrammet, samt delvis sett den finska sändningen igår. Och credit where it's due: det finska programmet var imponerande. Det är jäkligt ambitiöst och vågat att bara kallt köra en maratonsändning av precis alla låtar i livesändning och låta en panel tycka till. Jag skulle ge tummen upp bara för det, men det var dessutom snyggt producerat och panelen var vältalig och träffande. Jämfört med pappfiguren Niklas Strömstedt, hondär svenskan som inte kunde uttala Krista Sigfrieds namn och unge herr Sturm und Drang vars åsikter var "nå int vet jag, alltså ja tycker no som att, men int tycker jag ändå, äh, de e typ humor, fast int ger jag humorpoäng, fast nu får di dehär för att de e humor" ger jag Yle douze points.

Inga kommentarer: