onsdag 28 december 2005

i natt jag drömde...

Jag vet inte om jag tänker rösta på Tarja Halonen i presidentvalet längre.
Hon, min mamma, min ex-bästis och x antal personer till som jag inte kommer ihåg vem de var, förstörde min natt. Jag var med i en tävling som handlade om att bygga en byggnad av träpinnar, och just före jurygruppen (där de tidigare omnämnda personerna medverkade) kom fram till mig för bedömning så bestämde de sig för att ta en paus. Men eftersom jag byggde där i hörnet mitt emot Anki & Pias hårstudio, och de bara gick några meter bort till Ers Höghet, så hörde jag när de bestämde vem som skulle vinna. När jag frågade dem om de inte hade tänkt bedöma mitt bidrag alls, konstaterade de att de måste gömma bort både mitt bidrag och mig så att jag inte skulle förstöra för dem. Det tyckte jag inte alls var nån bra idé, så jag stuvade min byggnad in i en låda och rymde mot simhallen, där det för dagen råkade finnas en Skata-liknande stadsdel. Jag kom inte många meter förrän de vimlade mot mig från alla håll. Jag slängde hela lådan med träpinnar på Tarja Halonen, men missade. Matilda tog tag i mina armar, och jag försökte sparka henne i magen, men det gick inte. Sen vaknade jag.

Inga kommentarer: