tisdag 20 december 2005

längtan till barndomen

man känner sig mycket flickig när man har kjol och flätor. det är trevligt att känna sig flickig, åtminstone ibland. gäller det rosa, rosetter och spetsar klarar jag mig bra utan. men om det mest gäller det att man får vara liten och se fram emot julen och inte ta så mycket ansvar utan vara ett barn, helt enkelt, så är jag med anyday.

jag har märkt en viss regression i mitt beteende de senaste åren. ju äldre jag blir, desto yngre och barnsligare känner jag mig/vill jag känna mig. jag har till exempel aldrig uppskattat astrid lindgren och tove jansson lika mycket som jag gör nu. jag älskar leksaksbutiken "kurragömma". och högst upp på min önskelista denna jul är ett krumelurpiller.

1 kommentar:

enSam sa...

Tur att jag är barn än och slipper all den vuxna stressen då.