fredag 30 december 2005

Narnia.

Ikväll var jag på bio tillsammans med två vardera av föräldrar och systrar, på The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe. Jag hade både fruktat och sett fram emot den filmen ett bra tag. Fruktat på grund av den fullkomligt löjeväckande Aslan i BBC-serien. Sett fram emot för att... tja, det är ju Narnia?

Den var helt ljuvlig!
Bäst var, utan tvekan, James McAvoy som faunen Tumnus.
Den som imponerade mest var nog Georgie Henley som Lucy. Jag var lite tveksam till rollbesättningen av just henne efter att ha sett trailern tidigare, helt på utseendemässiga grunder i jämförelse till min egen uppfattning. Men jag måste medge att hon passade perfekt.
Irriterande var att han som spelade Peter, William Moseley, liknade någon så fruktansvärt mycket, men jag kan inte komma på vem. Förslag, anyone?

Inga kommentarer: