tisdag 27 februari 2007

motivation, var döljer du dig för mig?

Var hittar man motivationen att gå vidare när man mentalt har avslutat ett projekt? Med inlämnandet av första råversionen och opponerandet av kandidatavhandlingen kändes det ju som att det var ett avslutat kapitel, och nu ska man börja skriva om och skriva till. Problemet är att det är omöjligt att få något gjort utan inspiration. Men kandidaten ska skrivas, vare sig jag vill eller inte. Tre oplanerade dagar i Vasa skulle resultera i åtminstone en sida, tänkte jag. Tji fick jag. 'En mening' ligger närmare sanningen. Det bär emot att överhuvudtaget ta tag i saken. Det är lite samma känsla som man har inför en storstädning av nåt överbelamrat garage eller dylikt; nu ska det rensas upp, bestämmas vad som ska sparas och vad som ska slängas (jag behöver Antikdeckarna). Det är svårt att få en överblick av det hela på datorn också, jag ska printa ut en version och klippa och limma irl i stället tror jag.

Nåja. Jag hoppas att en veckas "sportlov" ger den distans jag behöver. Fem kilometer långfärdsskrinning på larsmois idag följs av en tredagars roadtrip uleåborg - kemi - haparanda - rokua (bad, isslott, ikea, utomhusaktiviteter) med familjen.

Inga kommentarer: