torsdag 2 april 2009

glad barnboksdag!

Idag är det internationella barnboksdagen. Det tänkte jag fira med att berätta om en jättefin bok som jag köpte på loppis häromdagen. Kajsa Kavat hjälper mormor är en karamell nästan lika god som de polkagrisar mormor kokar och (Kajsa) säljer på torget. Ett blad är sönderrivet och tejpat fast, så fin är den.

Jag skulle allt gärna vilja ha Kajsas och mormors trädgård - "om man nu kan kalla det för trädgård, när det bara får rum ett körsbärsträd och några krusbärsbuskar" - det är ju just precis det som behöver rymmas i en trädgård. Och så kanske några rabarbrar.

Och så satte hon igång med julstöket. Hon fick först lov att fråga mormor: Hur gör man julstök?

Men vet ni, den där Adrian, han är ju inte ens med i boken!

3 kommentarer:

J sa...

vad bra att du inte berättade hur boken låg halvt om halvt på golvet innan jag, barnböckernas räddare i nöden, började klanka ner på dig... näe, nu var jag väl dum igen?

delpheena sa...

vadå, barnböcker ska slitas med hälsan! du är ju helt kokkobello.

J sa...

ja.. men det tog jag mera som det faktum att barn alltid nyser i böcker de läser i... iaf då de är snoriga ;)