lördag 4 april 2009

lördag den fjärde april tjugohundranie.

Det regnar. Igår beställde jag glasögon. Bruna plastbågar. Idag är andra dagen av två kördagar. Jag börjar bli trött på höga g. Jag köpte en d-sträng igår. Kände mej som en fullständig idiot. Sånt händer. På måndag har jag tent i norska. Till den måstade jag printa ut hundra papper som jag inte kommer att läsa. Jag vet inte vad som hände med det där att spara träd. Kanske tänker man inte på sånt i Norge. Kanske har man inte så mycket träd. Jag friserade mitt påskgräs tidigare. Påskgräs är inte så värst spännande, när allt kommer omkring. På tisdag får jag gäster. Jag borde hitta på något att bjuda dem på. Själv är jag mest snål på blåbärspannkakor. Fortfarande. Idag fyller min syster. Hurra. Jag undrar var hon finns, sen. På måndag börjar min kurs i grekiska. Jag vet fortfarande inte riktigt varför jag anmälde mig. Sen blir det påsk. Då ska jag jobba. Och ha på mig min blåa klänning. Och göra sånt där påskigt. Fast inte gå påskhäxa. De diskuterade påskhäxeri i kören igår. Palmsöndag versus påsklördag, och sånt. Nån annanstans var det väl nån annan gång. Det spelar just ingen roll för mig personligen. Nu måste jag snart hitta på nånting att äta innan jag går till Metviken. Inte för att jag ska till Metviken, men man skulle ju tro det. Jaja.

Inga kommentarer: