torsdag 23 april 2009

pussel & reklam.

Se där, 1192 ord av 1000 skrivna, och helt utan klagovisor också! Dessutom lyckades jag nästan fylla i hela torsdagskorsordet i Husis, för första och sista gången. Lite duktig är jag nog. Inte lika duktig som mina grannar som sågar och hamrar dagarna i ända, men nästan.

Jag tycker att det är lite märkligt att även om jag inte har speciellt mycket för mig för tillfället så blir det ändå ett pusslande. Ta måndag till exempel: jag har sovmorgon fram till klockan 16, men då har jag danska från 16 till 18, grekiska från 18 till 20 och generalrepetition inför tisdagens vårkonsert från 19 till vem vet när. Jotack, bra planering.

På tal om konserten är ni alla hjärtligt välkomna på Vaasan ylioppilaskuoros vårkonsert tisdag 28.4 i Vasa konsthall*! Konserten börjar 19.00, inträde 3/5€. Vi sjunger lite slovakiskt, lite Purcell, lite ingermanländskt, lite finskt och såntdär.

Om det händelsevis är så att ni inte kan komma då eller inte har fem euro till övers, no fear! Dagen efter, 29.4, tar vi det igen i förkortad version. Klockan 17.45 börjar vi lalla, på samma ställe, som en del av Vasa universitets studentkårs vappenrambambula som pågår hela veckan (lämpligen kan man således gå direkt från mösspåläggning till konsert, om man vill). Om man vill får man betala 3€ i inträde, men det är frivilligt**. Är det inte superoptimoptisktoppipangfenomenaliskt?

* Inte Kuntsi alltså, vilket jag tidigare sagt, därför att det tidigare sagts mig. Men konsthallen mejkar lite mera sense, nog.
** Varför man har en fastslagen avgift om inträdet är frivilligt förstår jag inte. Brukar inte frivilligt inträde vara lite mer så att man ger 30 cent om man känner för det och 4 och 78 om man känner för det? Ja se finnar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack, tack, inte omöjligt vi dyker upp!
/m