måndag 13 april 2009

(lör)dagens visdom.

Om du rent hypotetiskt sett har tänkt såga bort lite kvistar på träden på din gård för att få mer sol, och står på en stege och drar i en gren som inte vill ramla ner fast den är nästan helt bortsågad, ids inte hålla i den sen när den väl ramlar, för då ramlar du också. Och det kan eventuellt göra ont, sådär ont så att man tänker att man borde sluta skrika men inte riktigt kan. Och det kan eventuellt göra att du inte kan böja dig ner eller lägga på dig höger strumpa eller gå längre promenader än till pumphuset och tillbaka, på ett tag.

Helt hypotetiskt, alltså.

Förutom att syssla med rena hypoteser har jag firat påsk med familj och mat. Och burana.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter inte bra med dina flygfärder från kökspallar, hur gick det till? Jag hade en liknande upplevelse när jag för en tid sedan tog bruna pallen i arbetsrummet för att nå upp till de övre hyllorna och pallen helt enkelt föll sönder under mig. Not nice. Fast vi har ändå haft större tur än en väninna som i tiden också föll från kökspallen och så opassligt att hon fick en liten hjärnblödning på kuppen. Bäst att akta sig.

A-M

delpheena sa...

nejnej, inga kökspallar, här är det riktiga grejer som gäller, en sisådär två meter upp på en metallstege befann jag mig när jag plötsligt fann mig själv inte längre befinnandes på stegen. det gick nu till ungefär som hypotesen, jag tänkte jag sku dra ner dendär grenen som inte ville komma ner och så vips kom den ner. menmen, int gick väl nånting sönder, och idag är jag nog nästan återställd, jag har tillochmed kunnat knyta mina skosnören!