söndag 29 november 2009

glad första advent!

Jag spenderade min lillajul med reggae live. Inte så juligt, you say? Mera vibbar av söderhavet än Korvatunturi? Betänk då: backbeat. Betoningen ligger på slag 2 & 4. 24 är ju så juligt det kan bli.

Nåja. Det var möjligen en efterhandskonstruktion. Jag har inte haft så mycket julstämning, faktiskt (dessutom ligger jag efter; jag läste att jag den 14e november ifjol var inne på min tredje liter glögg, och nu är ju november snart slut och jag är inne på tredje litern. Skämspåme.). Men idag har jag pyntat lite, bytt till julgardiner och jul-LPn... och då ve-et man att snart är det jul. Jag har blivit med julträd också, men det ska jag visa bild på sen nångång, då jag orkar.

Idag har jag gått i fängelse (utan att passera gå). Jag blev lite besviken först, att det inte var så värst fängelsigt. Inga galler att skaka eller så. Bortsett från metalldetektorerna, och vakterna, och den råbarkade publiken kunde det ha varit vilket kapell som helst. Vi sjöng hela vår julrepertoar, tror jag, vilket iofs var rätt bra i och med att vi typ inte övat den alls och ska ta betalt av folk som ska lyssna på den här snart. Min frustration med typ allt med kören är rätt hög just nu. Men nu vet jag i alla fall vart jag hamnar ifall jag blir så frustrerad att jag stryper nån, så det är ju alltid bra, i förebyggande syfte. God advent!

2 kommentarer:

Jennipenni sa...

haha, jag gillar varken våld eller att uppmana folk till strypning av andra... men jag skulle också vilja se fängelset... så feel free då frustrationen blir för stor. jag ska baka in en nagelfil i tårtan - det tar längre men borde inte låta i detektorn.

btw kommer jag till vasa på fredag... men du far väl till svedupelleland före det?! dumppi :D

Anonym sa...

du håller oss i spänning vad du hittat på ang julträd i år
/m