onsdag 25 november 2009

new moon.

Jag & A var och såg New Moon igår. Den var ganska rolig. Den är ett triangeldrama mellan en självmordsbenägen ung* dam, en självmordsbenägen & blodtörstig ung** herreman samt en livsglad ung*** man som är sådär varm & cuddly som en varg. Naturligtvis vinner dödslängtan över livsglädje any day.

Sådär på förhand funderade jag åtminstone över två frågor:
1. Hur är man trogen boken, där Edward typ inte är med, OCH tillfredsställer We-Love-Robert-Pattinson-gänget? (vilket i sin tur leder till en följdfråga: vad har han egentligen? helt seriöst, oftast när nån typ anses vara sådär jättesnygg kan jag ju ändå förstå varför, även om han kanske inte är min typ precis, men R-Pat? jag förstår på riktigt inte.) Det gick väl helt bra. Lite minnessekvenser och drömmar och random spöken funkar ju alltid.
2. Är Kristen Stewart en fenomenal skådespelerska som spelar Bella med all den annoyingness hon kräver eller är hon bara annoying på riktigt? Det fick jag väl inga svar på precis, men det är nästan så att jag lutar mot det tidigare. JacobBella är inte fullt så irriterande som EdwardBella.

Nu väntar vi spänt på de nästa två filmerna, speciellt på den sista (vi försökte komma ihåg vad som händer i tredje men vi kom inte på nåt), som inte har någon intrig, men där triangeldramat får sin slutliga upplösning, som är bara för bra för att vara sann.

[SPOILER] Det bästa sättet att lösa ett triangeldrama är att den ena snubben blir kär i de andra tvås bebis, det är det jag alltid har sagt. [/SPOILER]

* nej, jag menar supergammal, typ 18! herreguud!
** nåja, ganska, inte mer än 110 i alla fall.
*** på riktigt, löjligt ung, 16! såå mycket yngre än 18!

Inga kommentarer: