måndag 17 maj 2010

flyttlådor och flugskit.

Idag när jag kånkade upp en trave lådor från källaren frågade en tant "Int ska du väl flytta härifrån?". Som att hon inte ville att jag skulle försvinna ur hennes liv. Inte för att jag nånsin träffat henne förr eller så, men jag tyckte det var lite fint ändå. Också fint: min lägenhet doftar sågspån och regn och grönska.

Idag har jag försökt trolla ihop ett CV, slösat pengar samt ätit säsongens första lösglass. Jag rekommenderar inte SIAs marängsviss, det smakar mest bara vaniljglass. Inte för att det är något fel på vaniljglass, men om det är det man vill ha så köper man ju det. Inte glass med intetsägande banansylt och små pripplor som ser lite ut som flugskit och antagligen är chokladöverdragna marängbitar, men eventuellt kan vara flugskit också. Man vet aldrig. Det är ju bara naturens råvaror.

1 kommentar:

Anonym sa...

Om hon sku vara en FB-tant borde hon gå med i gruppen: Uppskatta det du redan har innan du mister det!

I själva verket står det faktiskt "minster" enligt det obegripliga men dock ovedersägliga faktum att de flesta FB-gruppnamnen innehåller skrivfel.

A-M