lördag 1 maj 2010

spice girls-relaterade konstigheter.

På nåt sätt har jag hela dagen gått omkring och tänkt att det är presidentbal idag. Bara för att det flaggas, liksom. Eller kanske för att det ligger en viss decemberkyla i luften.

Det är lite konstigt. En annan sak som är konstig: jag lånade en bok som enligt egen utsago innehåller de hundra bästa låtarna från de senaste hundra åren (1900-2000). Där bland typ Ol' Man River och Ain't Misbehavin' och Yesterday finns också en Spice Girls-låt, nämligen Say You'll Be There. Nu är ju dethär med bästa hit och bästa dit alltid väldigt subjektivt, men är inte det lite konstigt? Jag gissar väl att det inte är sådär strikt musikaliska kvaliteter som tagits i beaktande, men även om man antar att låtarna valts ut på basis av hur populära de var på sin tid och sådär, så är det väl ändå skumt? Jag menar, minns du hur den låter? Jag kom knappt ihåg den fast jag hade noterna framför mig. Jag minns att de kastade ninjastjärnor i videon, men inte så mycket mer. Och då får man väl ändå säga att jag var ett hängivet fan när det begav sig.

En annan relaterad skumhet är att det i typ alla notböcker där nån SG-låt ingår står att Victoria Aadams har varit med och skrivit låten. Nån kunde ha tagit bort det där ena a:et nångång under de senaste typ femton åren eller så. Tycker man.

5 kommentarer:

J sa...

i'll give you everything - oh yes i swear- just promise you'll always be there... eller så är det också en sång med misheard lyrics... som rocka macka fone... :)

delpheena sa...

nå int riktigt men nästan... men tycker du int att de e konstigt? sku int de ha vari mer logiskt me typ wannabe? f.ö. tror jag mer på rocka makaron.

Anonym sa...

Vissr är det vår! Vi tog på oss studentmössorna när vi gick över till grannarna i helgen.
/m

J sa...

jamen... jag hörde viva forever (heter den så eller är jag ute å seglar) på fst då jag läste nyheterna :D det om något kändes lite overkligt

delpheena sa...

det är väl helt normalt, om di sjunger nå live forever så måst man ju förvänta sig att låten ska leva för evigt också :P
jag har f.ö. fortfarande lite trauman av den, för jag tyckte den var så fin och sen gjo dom dendär videon där en höna hoppa runt. ingen smak alls. dessutom lär den ju ha vari skitdyr. jag fattar ingenting, fortfarande.